top of page

Annapurna circuit trail - příprava na trek

Buďte zdrávi! Letos jsem si splnila dva z mých snů. Podívat se do Himalájí a plavat v Mrtvém moři (teď už zbývá jen namluvit autobusy a mohu v poklidu zemřít). Jak se většinou na cesty nepřipravuju, tak jsem naznala, že do Nepálu se připravit musím, neb to není jen tak trajdat si po nejvyšších horách. Níže vám sepíšu všechno, co budete potřebovat, abyste pak odjížděli spokojení se sluncem v duši.

kicho ice lake manang nepal

Před odjezdem Kupte letenky. My letěli z Ukrajincema přes Kyjev do Dubaje a odsud s FlyDubai do Káthmándú. Nekupujte přes Kiwi apod., vyjde to dráž. Vytištěte si několik pasových fotek. Vyfotím doma a za 6 kč vytištím v DéeMku. Vyřiďte si pojištění. My měli klasický Alpenverein (dá se sjednat v Hudy).

Očkujte se. Doktor nám doporučil brišní tyfus, žloutenky a vzteklinu. Je to jedna z nejdražších položek, ale je lepší nic nepodcenit. Navíc pojišťovny dávají příspěvky.

Rozměňte si peníze. Na letišti zaplatíte víza, pak si budete chtít vzít taxík do hotelu a zajít si na véču. V hotelech to rozmění. Bankomaty nejsou všude a hlavně žádný mi nevzal Mastercard. Zabookujte hotel v KTM. Ve čtvrti Thamel je to ideálka.

Po příletu Vyřiďte si víza na letišti. Je to trochu vopruz, neboť musíte vystát tři fronty. Ceny víz jsou následující:

15 dní - 25 USD 30 dní - 40 USD 90 dní - 100 USD Vyřiďte si permity. Budete potřebovat turistickou kartu TIMS a vstup do zóny Annapurna conservation area. Obojí vyřídíte v Tourist service centre, kde budete potřebovat pas, zmíněné fotky a 43 USD.

annapurna circuit trail

Co s sebou

Kvalitní krosna, která sedí. Základ všeho, jinak si to protrpíte.

Trekový hole. Vězte, že nebudete litovat jediné koruny. Hole vám ušetří spoustu sil i kolena

Filtrační láhev. Nejlepší varianta na filtraci je vodní filtr. Já dostala na otestování Katadyn BeFree a byli jsme s ním fakt spoko. Teda v Indii se nám ucpal a je po něm, ale v Nepálu nám ho každý záviděl. Příště si pořídím raději Sawyer Squeeze. Kupování PETek vleze do peněz a ničí přírodu a purifikační tablety jsou hnusný. Láhev. Na zásobu přefiltrované vody. Mě nejvíc vyhovuje Klean Kanteen.

Desinfekční mýdlo. Doktor mi doporučil Sanytol. Léky. Doktor mi dal probiotika, antibiotika, antisračkotika a ibalgin. V KTM jsem koupila diamox na výškovku, ale bylo mi z něj fakt divně a zle. Opalovák / brýle / klobouk. Všechno si vemte, slunce svítí jak bláznivý a lehko si uženete úžeh.

Mýdlo. Zvolte takové mýdlo, které je zároveň i šampon a prací mýdlo. Penízky. Měli jsme rozpočet 10 USD na den. Po cestě nejsou bankomaty, tak to nepodceňte. Pohory a sandále. Stačí pevnější tenisky. V Hudy mi poradili ať si vezmu goratexový, měla jsem kožený a bylo to úplně v pohodě. Terén není tak náročnej, jen musí být nepromokavý kvůli vodopádům.

Bunda. V Hudy řikali ať si vezmu péřovku, vzala jsem si sofshellku. Jednou hodně pršelo, což by péřovka nedala. Jinak byla zima a foukalo jen v nejvyšších místech treku. Teď bych volila spíš goráčovku. Svetr. Jak jsem říkala, tak nahoře je zima a jak padne tma, tak oceníte každou vrstvu.

Merino tričko. Smrdí až za tři dny.

Kraťasy a dlouhý gatě. Po jednom, ale oboje. Nebo obojí v jednom. Plavky. Po cestě je hodně horkých pramenů a je škoda je vynechat.

Katadyn BeFree affekt.cz kicho lake manang nepal

Věci, který se můžou hodit

Vařič. Na nudle, na čaje a celkově když chcete ušetřit.

Pytlíček se solí. Solí se nejlíp zbavíte pijavic. Spíš vás nelapnou, ale co kdyby.

Malej batůžek. Na menší aklimatizační výlety.

Power banka. Nabíječky vypadávaj ze zásuvek. Ačkoliv ona wifi stejně moc nefaká, tak mobil potřebovat nebudete. Sušenky a hroznovej cukr. Na obídek. Spacák nepotřebujete! Tak. To mi dalo zabrat. Doufám, že vám to pomůže při plánování treku a bude to nejkrásnější dovča ve vašem životě. Btw. s kondičkou si nelámejte hlavu, já vyšla rovnou z gauče.

bottom of page